Να επανεξεταστεί η πρόσφατη ερμηνευτική οδηγία για τον Ν.
4067/12 και να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις στους νόμους 4030/11,
4067/12 και 3028/02, με νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να κατοχυρωθούν οι
διαδικασίες με συνταγματικά ορθό και διαφανή τρόπο ζητάει ο ΣΑΔΑΣ, τμήμα
Αττικής. Σε ανακοίνωσή του αναφέρεται στις υπερβολές και αστοχίες του
νόμου 4030/11 "για τον νέο τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου
κατασκευών" όπως:
- Η απαίτηση σύνταξης διαγράμματος δόμησης σε κατεδαφίσεις ή σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν μεταβολές των ελεγχομένων μετρικών στοιχείων του διαγράμματος (χρωματισμοί, εσωτερικές διαρρυθμίσεις κ.λπ.).
- Η απαίτηση σύνταξης εξαρτημένων τοπογραφικών σε περιπτώσεις προσθηκών σε νομίμως υφιστάμενα κτήρια όπου υφίσταται εγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα.
- Η ατελής θεσμοθέτηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) και ΣΥΠΟΘΑ (δεν ορίζεται ο φορέας που υπάγονται), η προβληματική τους σύνθεση και η εκ των πραγμάτων αδυναμία συγκρότησής τους σε πολλές περιφέρειες, λόγω έλλειψης προσωπικού.
- Η ασάφεια στη διαδικασία υποβολής των τελικών μελετών κατά την έκδοση της άδειας δόμησης (απλή υποβολή ή και έλεγχος), την αναγραφή του προϋπολογισμού του έργου και όχι του προϋπολογισμού για τον υπολογισμό των φορολογικών κρατήσεων, τα ελεγχόμενα φορολογικά στοιχεία σε σχέση με τον Ν. 3919/10, τη διαφοροποίηση του επιβλέποντος της αδείας από τον υπεύθυνο των μέτρων ασφαλείας κ.λπ.
Για την ερμηνευτική Οδηγία του ΥΠΕΚΑ στον νόμο για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό 94067/12, ο ΣΑΔΑΣ παρατηρεί ότι επιτείνει τη δυνατότητα επιλεκτικής χρήσης και ερμηνείας διατάξεων από τους ελεγκτές, μεγεθύνοντας την ασάφεια της πολεοδομικής νομοθεσίας (π.χ. άρθρο 11), με αποτέλεσμα τους γνωστούς κινδύνους διαπλοκής και διαφθοράς. Επίσης ενισχύει την εμπλοκή και άλλων υπηρεσιών (ΥΠΠΟ, Δασαρχείο κ.λπ.) σε περιπτώσεις μικρής σημασίας εργασιών, με αποτέλεσμα την αύξηση της γραφειοκρατίας και τη μείωση της παραγωγικότητας.
- Η απαίτηση σύνταξης διαγράμματος δόμησης σε κατεδαφίσεις ή σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν μεταβολές των ελεγχομένων μετρικών στοιχείων του διαγράμματος (χρωματισμοί, εσωτερικές διαρρυθμίσεις κ.λπ.).
- Η απαίτηση σύνταξης εξαρτημένων τοπογραφικών σε περιπτώσεις προσθηκών σε νομίμως υφιστάμενα κτήρια όπου υφίσταται εγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα.
- Η ατελής θεσμοθέτηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) και ΣΥΠΟΘΑ (δεν ορίζεται ο φορέας που υπάγονται), η προβληματική τους σύνθεση και η εκ των πραγμάτων αδυναμία συγκρότησής τους σε πολλές περιφέρειες, λόγω έλλειψης προσωπικού.
- Η ασάφεια στη διαδικασία υποβολής των τελικών μελετών κατά την έκδοση της άδειας δόμησης (απλή υποβολή ή και έλεγχος), την αναγραφή του προϋπολογισμού του έργου και όχι του προϋπολογισμού για τον υπολογισμό των φορολογικών κρατήσεων, τα ελεγχόμενα φορολογικά στοιχεία σε σχέση με τον Ν. 3919/10, τη διαφοροποίηση του επιβλέποντος της αδείας από τον υπεύθυνο των μέτρων ασφαλείας κ.λπ.
Για την ερμηνευτική Οδηγία του ΥΠΕΚΑ στον νόμο για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό 94067/12, ο ΣΑΔΑΣ παρατηρεί ότι επιτείνει τη δυνατότητα επιλεκτικής χρήσης και ερμηνείας διατάξεων από τους ελεγκτές, μεγεθύνοντας την ασάφεια της πολεοδομικής νομοθεσίας (π.χ. άρθρο 11), με αποτέλεσμα τους γνωστούς κινδύνους διαπλοκής και διαφθοράς. Επίσης ενισχύει την εμπλοκή και άλλων υπηρεσιών (ΥΠΠΟ, Δασαρχείο κ.λπ.) σε περιπτώσεις μικρής σημασίας εργασιών, με αποτέλεσμα την αύξηση της γραφειοκρατίας και τη μείωση της παραγωγικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου