Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Ας σταματήσει να αντιμετωπίζεται το περιβάλλον ως πεδίο εμπορευματικής κερδοφορίας

"Η Διάσκεψη του ΟΗΕ στην Ντόχα του Κατάρ πραγματοποιείται κάτω από την απειλή της αυξανόμενης υπερθέρμανσης του πλανήτη και των επιπτώσεών της σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες. Ανάμεσα στα σημαντικά θέματα που θα συζητηθούν είναι η παράταση της εφαρμογής των προβλέψεων του Πρωτοκόλλου του Κιότο, η συζήτηση για την αποδοχή μιας νέας συμφωνίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων που θα έχει εφαρμογή από το 2020 και μετά, το προσχέδιο των βασικών αρχών μιας συνολικής συμφωνίας μέχρι το 2015 και η παροχή οικονομικής βοήθειας στις πλέον ευάλωτες χώρες".


Την επισήμανση αυτή έκανε η Χαρά Καφαντάρη, βουλευτής Β' Αθήνας, μέλος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής και μέλος της Επιτροπής Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου ΥΠΕΚΑ του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, η οποία συμμετέχει στην αντιπροσωπεία της Βουλής στην Ντόχα.
Η βουλευτής σημείωσε ακόμη: “Η αναζήτηση νέων αγορών έχει αποσύρει το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής από την ατζέντα των κυβερνήσεων μέσα στο διεθνές περιβάλλον της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Από το 2008 και μετά οι προσπάθειες για δεσμευτικές συμφωνίες που θα υποχρεώνουν τα κράτη του Βορρά, αλλά και τις γρήγορα αναπτυσσόμενες χώρες του Νότου, σε μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου, μένουν άκαρπες. Το περιβάλλον πλέον αντιμετωπίζεται ως κατεξοχήν πεδίο εμπορευματικής κερδοφορίας, ενώ, όπως δείχνουν και οι πρόσφατες εξελίξεις και στην Ελλάδα, η οικονομική κρίση χρησιμοποιείται ως αφορμή για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση οικολογικών πεδίων (ενέργεια, νερό κ.ά.). Η οικονομική και η οικολογική κρίση διαπλέκονται με ολέθριες συνέπειες για τις κοινωνίες".
Ταυτόχρονα αναδεικνύει την "ταξική ιδιομορφία" της κλιματικής αλλαγής, εξηγώντας ότι αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα είναι αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες και την ισχύ να διαπραγματεύονται στα διεθνή οικονομικά forum, επιβάλλοντας «λύσεις», ενώ αυτοί που δεν συνέβαλαν καθοριστικά στο να διαμορφωθεί η υφιστάμενη κατάσταση είναι πιο ευπαθείς, εκτεθειμένοι, περισσότερο απροστάτευτοι στις συνέπειές της. Και καλεί τις "απρόθυμες και άβουλες κυβερνήσεις να σταματήσουν να ασκούν τις πολιτικές των εκάστοτε λόμπι".

Δεν υπάρχουν σχόλια: