Ειναι οι μέρες τέτοιες, παράξενες ή/και θαυμάσιες μαζί, που κολλημένοι/-ες στις μικρές οθόνες προσπαθούμε να καταλάβουμε τι πραγματικά συμβαίνει… Και όμως, ποτέ δεν καταλάβαμε τι πραγματικά συμβαίνει μέσα από αυτές τις οθόνες. Πάντα έξω το καταλαβαίνουμε, και όταν θέλουμε να καταλάβουμε ακόμα περισσότερο, κι όταν θέλουμε να αφήσουμε το μυαλό να ταξιδέψει σε ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου, τότε ένας τρόπος υπάρχει: οι σελίδες των βιβλίων. Γι΄αυτό κι εμείς, από τις «σελίδες» του Περιοδικού, θα συνεχίσουμε να σας παρουσιάζουμε και να σας προτείνουμε βιβλία, με μόνο σκοπό τον μη-εφησυχασμό… Και κάθε τόσο θα μαζεύουμε 10 από τα πιο ανήσυχα βιβλία που κυκλοφορούν κι εσείς, κλείνοντας τις οθόνες, θα αναμετριέστε μαζί τους… Better read a book instead, λοιπόν!
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΠΟΣ
Ιαπωνία, Ναγκασάκι, Ντετζίμα. 18ος-19ος αιώνας. Φανταστείτε μια αυτοκρατορία που επί ενάμιση αιώνα έχει κρατήσει τον κόσμο μακριά της. Απαγορεύεται η έξοδος σε όλους, οι ξένοι αποκλείονται, οι θρησκείες τους απαγορεύονται και οι ιδέες τους αντιμετωπίζονται με βαθιά καχυποψία. Ωστόσο, υπάρχει μια αλλόκοτη ρωγμή σ’ αυτό το κράτος-φρούριο… Αυτό μάς καλεί να ανακαλύψουμε ο Ντέιβιντ Μίτσελ. Ακόμα κι αν νιώθουμε εγκλωβισμένοι σε ένα τέτοιο (ή παρόμοιο «νησί») και η πύλη προς τη στεριά είναι κλειδωμένη, πάντα θα υπάρχει ο τρόπος να δημιουργήσουμε μια ρωγμή και τίποτα δεν θα μπορέσει να εμποδίσει τα μυαλά –ή τις καρδιές– να σμίξουν. Μια ιστορία ακεραιότητας και διαφθοράς, πάθους και εξουσίας, όπου το κλειδί είναι ο έλεγχος: του πλούτου, της σκέψης, ακόμα και του θανάτου.
Και όμως, όπως πολλές φορές έχουμε διαπιστώσει, το αστυνομικό μυθιστόρημα συνιστά συνταρακτική λογοτεχνία. Αν και δεν χρειάζονται τα βραβεία για να επαληθευτεί αυτή η διαπίστωση, η Αλήθεια είναι το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα στο οποίο απονεμήθηκε αμιγές λογοτεχνικό βραβείο (2010, Miles Franklin Literary Award).
Στο τέλος μιας εξαντλητικής μέρας, ο επιθεωρητής Στίβεν Βιλάνι, επικεφαλής του Τμήματος Ανθρωποκτονιών της Βικτόρια, στέκεται στο μπάνιο ενός πολυτελούς διαμερίσματος με θέα την πόλη. Στην μπανιέρα, νεκρή μια νεαρή γυναίκα. Έτσι ξεκινά η Αλήθεια, το sequel τηςΤσακισμένης Ακτής, του πολυδιαβασμένου αστυνομικού μυθιστορήματος του Αυστραλού συγγραφέα Πίτερ Τεμπλ
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΨΜ
Ένα Comic Album για την ιστορία του κινήµατος των ΜΑΥΡΩΝ ΠΑΝΘΗΡΩΝ
Κείµενο-σενάριο: Sylvain Ricard, Εικονογράφηση: Guillaume Martinez
Μετάφραση: Κατερίνα Γεωργοπούλου, Λογοτεχνική απόδοση-επιµέλεια: Μυρτώ Ράϊς
Η εικονογραφηµένη ιστορία του Βερµόντ Ουάσιγκτον, συμβόλου της ελευθερίας για την Αµερική. Ο Βερµόντ Ουάσιγκτον είναι µέλος του κόµµατος των Μαύρων Πανθήρων, παλεύοντας για τα δικαιώµατά του και την ισότητα.
Μια εικονογραφηµένη ιστορία που µέσα από τη ζωή του πρωταγωνιστή µας παρουσιάζει τη δράση των ηρωικών Μαύρων Πανθήρων στις ΗΠΑ στις δεκαετίες του 1960-70.
Για την ιστορία, η λέξη Motherfucker είναι μία φιλική τιµητική προσφώνηση µεταξύ των πιο δραστήριων µελών του Κόµµατος των Μαύρων Πανθήρων. Εκφράζει αναγνώριση και θαυµασµό. Η προσφώνηση έχει τις ρίζες της στην αργκό γλώσσα των γκέτο των αφροαµερικανών στις πόλεις των ΗΠΑ
Πρόκειται για ένα βιβλίο-περιήγηση στις θρησκευτικές κι ιστορικές παραµυθίες των Ελλήνων και τους θλιβερούς πρωταγωνιστές που τιµάµε ως ήρωες
Όπως σημειώνουν οι δημιουργοί; «Η ιστορία που φτιάξαµε θα µπορούσε να ήταν κι ανώδυνη, αν δεν περιείχε εξωφρενικούς πατριωτικούς µύθους ταυτισµένους µε θρησκευτικές υστερίες. Αλλά εµείς, σε συνδυασµό µε τους ψηφο…δεείς πολιτικούς, τον λαϊκισµό της πολιτικής και την πατριδοκαπηλία της θρησκείας, αναζητήσαµε φαντάσµατα για να τα κάνουµε ήρωες.
Είµαστε η µοναδική θεοκρατική χώρα της Ευρώπης µε βούλα στο Σύνταγµά µας.
Ταυτοχρόνως τιµάµε ως ήρωες ανθρώπους που ο βίος κι η πολιτεία τους επ’ ουδενί δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Καταστήσαµε ίσους κι όµοιους τον Καποδίστρια µε τον Μαυροµιχάλη, τον Κολοκοτρώνη µε τον Μαυροκορδάτο, τον Νικηταρά µε τον Κωλέττη και τον Κουντουριώτη.»
Η κρίση χρέους στην Ελλάδα συµπίπτει µε τη διεθνή τάση για επενδύσεις σε περιουσιακά στοιχεία. Η επιδίωξη κερδών έχει µεταστραφεί στον καπιταλισµό του 21ου αιώνα από την παραγωγή στην αναζήτηση µονοπωλιακών προσόδων.
Η γη αποκτά ξανά δεσπόζουσα θέση στις διαδικασίες συσσώρευσης και κάθε είδους επενδυτές σπεύδουν σε όλο τον κόσµο να υφαρπάξουν τεράστιες εκτάσεις.
Στην Ελλάδα οι µνηµονιακές κυβερνήσεις και η τρόικα έχουν επιβάλει θεσµικές εκτροπές που οδηγούν σε ξεπούληµα της δηµόσιας γης. Πρόκειται για πρωτοφανή υφαρπαγή του δηµόσιου πλούτου µέσω του ΤΑΙΠΕΔ, των ιδιωτικοποιήσεων δηµόσιων επιχειρήσεων και υποδοµών, των εξορύξεων, της επέλασης στις ακτές και τα δάση, των εγκαταστάσεων ανανεώσιµων πηγών ενέργειας και του real estate. Αν σε αυτά προσθέσουµε την επίθεση µέσω φορολογίας στην ιδιωτική γη και τους πλειστηριασµούς κατοικιών, τότε γίνεται επιτακτική η ανάγκη για επανεκτίµηση της πολιτικής σηµασίας της γαιοπροσόδου.
Ο Κ. Χατζημιχάλης, οµότιµος καθηγητής στο Τµήµα Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστηµίου Αθήνας, αναλύει και τεκµηριώνει τα παραπάνω, περιγράφει τις αντιστάσεις των πολιτών και αναζητά απαντήσεις στο ερώτηµα «τι κάνουµε µε τη γη».
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ
Κώστας Ευθυμίου, «Εργατική Βοήθεια» και «Κοινωνική Αλληλεγγύη» Δύο παραδείγματα ταξικής αλληλέγγυας δράσης στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου. Πρόλογος: Βαγγέλης Καραμανωλάκης
Η, εν πολλοίς άγνωστη, ιστορία δύο οργανώσεων ταξικής αλληλέγγυας δράσης στα χρόνια του Μεσοπολέμου: της Εργατικής Βοήθειας και τηςΚοινωνικής Αλληλεγγύης.
Ο συγγραφέας, παρότι δεν είναι ιστορικός, καταγράφει με απαράμιλλη ιστορική ακρίβεια μια πτυχή της ιστορίας του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας την ανάγκη ταξικής αλληλέγγυας δράσης σήμερα και τη σύνδεσή της με το διεκδικητικό κίνημα. Πρόκειται για ένα βιβλίο που αλλάζει την οπτική μας για την ιστορική διαδρομή της Αριστεράς στην Ελλάδα.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Οι ανακτημένες επιχειρήσεις της Αργεντινής, του Αντρές Ρουτζέρι, Μετάφραση: Θοδωρής Καρυώτης, Επιμέλεια: Γιώργος Στεφανίδης
Η πρώτη εκδοτική προσπάθεια της αυτοδιαχειριζόμενης κοινότητας βιβλίου & εντύπου «Ακυβέρνητες Πολιτείες», σε συνεργασία με τις Εκδόσεις των Συναδέλφων.
Πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές μελέτες γύρω από το κίνημα των κατειλημμένων επιχειρήσεων της Αργεντινής. Ο συγγραφέας του παρακολούθησε στενά το κίνημα της εργατικής αυτοδιαχείρισης από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης το 2001 μέχρι και σήμερα και περιγράφει την ιστορική διαδρομή των κατειλημμένων εργοστασίων και επιχειρήσεων της Αργεντινής, δίνοντάς μας μια πλήρη εικόνα των πολιτικών και οικονομικών δυνατοτήτων, καθώς και των ορίων της εργατικής αυτοδιαχείρισης.
Την έκδοση συνοδεύει έγχρωμο ένθετο φωτογραφιών από τα δεκατρία χρόνια κατειλημμένων επιχειρήσεων στην Αργεντινή του φωτογράφου Αντρές Λοφιέγο.
Το βιβλίο ολοκληρώνεται με ένα εκτενές υστερόγραφο από τον Μάκη Αναγνώστου, μέλος του σωματείου εργατοϋπαλλήλων της ΒΙΟ.ΜΕ., του πρώτου εργοστασίου στην Ελλάδα που λειτουργεί με πλήρη εργατικό έλεγχο και αυτοδιεύθυνση στην παραγωγή.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
«Στην οστερική εκδοχή του νουάρ, οι συνηθισμένες ερωτήσεις δεν παίρνουν απάντηση — δεν είναι καν οι κατάλληλες ερωτήσεις, αυτές που ενδιαφέρουν τον συγγραφέα· το «ποιος το έκανε;» μπορεί να είναι «τι σημαίνει ποιος;»· κι ίσως κι αυτός που ρωτάει να είναι ο ίδιος ένα ερωτηματικό. Με άλλα λόγια, εδώ το μυστήριο είναι η ίδια η καρδιά της ύπαρξης — και ως εκ τούτου, η αναζήτηση της λύσης συνεχίζεται πολύ μετά την τελευταία σελίδα.» Μαρία Ξυλούρη, από την ιστοσελίδα των εκδόσεων.
Τρία διηγήματα, από αυτά που καθιέρωσαν τον Paul Auster κορυφαίο συγγραφέα της εποχής μας. Με φόντο, φυσικά, την ανεξερεύνητη πόλη της Νέας Υόρκης.
Κι άλλος Auster από τις εκδόσεις Μεταίχμιο (τρίτο στη σειρά για το 2014, μετά από το Σάνσετ Παρκ και την Τριλογία της Νέας Υόρκης.)
Αυτή τη φορά, ένα συγκινητικό απόσπασμα βιογραφίας. Σύμφωνα με τον ίδιο: «…Θαρρείς ότι αυτό δεν θα σου συμβεί ποτέ, ότι δεν μπορεί να συμβεί σ’ εσένα, ότι είσαι το μοναδικό άτομο στον κόσμο στο οποίο τίποτε από αυτά τα πράγματα δεν θα συμβεί ποτέ. Κι έπειτα, το ένα μετά το άλλο, αρχίζουν να σου συμβαίνουν τα πάντα, κατά τον ίδιο τρόπο που συμβαίνουν σε οποιονδήποτε άλλον.
…
Είναι αναμφισβήτητο ότι δεν είσαι πια νέος. Σε έναν μήνα από σήμερα θα γίνεις εξήντα τέσσερα και, μολονότι αυτό δεν σημαίνει ότι θα είσαι υπερβολικά γέρος, ότι δεν είναι αυτό που κάποιος θα θεωρούσε βαθιά γεράματα, δεν μπορείς να πάψεις να σκέφτεσαι όλους τους άλλους που δεν κατάφεραν να φτάσουν τόσο μακριά όσο εσύ. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που δεν θα μπορούσαν ποτέ να συμβούν, και όμως συνέβησαν.».
…
Είναι αναμφισβήτητο ότι δεν είσαι πια νέος. Σε έναν μήνα από σήμερα θα γίνεις εξήντα τέσσερα και, μολονότι αυτό δεν σημαίνει ότι θα είσαι υπερβολικά γέρος, ότι δεν είναι αυτό που κάποιος θα θεωρούσε βαθιά γεράματα, δεν μπορείς να πάψεις να σκέφτεσαι όλους τους άλλους που δεν κατάφεραν να φτάσουν τόσο μακριά όσο εσύ. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που δεν θα μπορούσαν ποτέ να συμβούν, και όμως συνέβησαν.».
Πρόκειται για το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε η ταινία Καμπαρέ με σκηνικό τοΒερολίνο της δεκαετίας του ’30 όπου εκτυλίσσεται η γερμανική τραγωδία. Η λάμψη και ο βούρκος, η υπερβολή και η καταπίεση της βερολινέζικης κοινωνίας εκείνη την περίοδο. Ανθρώπινες ζωές που απειλούνται από την άνοδο του ναζισμού… και όπως έγραψε η εφημερίδα Guardian: «Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο νιώθει κανείς σα να κρυφακούει ανέκδοτα σε ένα κατάμεστο μπαρ ενώ η ιστορία χτυπάει ανυπόμονα την πόρτα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου